torstai 19. syyskuuta 2013

Päivät rientää niin ettei perässä pysy....







Kuinka nämä päivät, viikot, kuukaudet ja jopa vuodet
rientää niin ettei todellakaan aina perässä pysy.

Vuosi bloggausta takana, "vuosipäiväkin! meni jo ohi, 
etten huomannutkaan.

Suuri kiitos teille jotka jaksaneet mukana tämän vuoden,
olette minulle tärkeitä ystäviä!

Tämä viikkokin taas kohta taas ohi
ja viikonloppu edessä!

Ja edessä vihdoin mökki viikonloppu!!!
(kaksi upeaa viikonloppu kun meillä meni täällä 
kotona yskien ja niistäen)

Haikein mielen mennään, koska suljemme ovet
tältä kesältä.

Mutta mukavaakin tiedossa ensi viikolla:
Lahjakas valokuvaaja Camilla Hynynen 
tulee ensi viikolla Porvooseen kuvaamaan 
kollegaani kaunista kotia
sekä meidän kodin.

Olen täällä jo ihan täpinöissä että minulla mahdollisuus
päästä katsomaan ihailemaani ammattilaista työssään.

Teille monille taatusti Camillan blogi 
mutta teille joille ei,
suosittelen lämpimästi!

Ja vielä sinulle Minna,
näin vähän niinkun ps, olen niin onnellinen meidän
ystävyydestä!
( ja kaikista meidän antoisita maraton puheluista,
musta on aina musta :))) )

Että vaikka aika lentää niin paljon 
siihen mahtuu ihania ja ikimuistoisa hetkiä!

Remember to live in the moment!








Jaa, että sitten lisää kuparia...








Nyt menee korkki kiinni,
kuparispray maalin nimittäin:)

En itsekkään ymmärrä kuinka joku voi
viedä niin mennessään,
voimalla ja lujaa :)

Mutta näin kävi, töistä, varastosta nämä tuolit,
jo moneen otteeseen roskakoriin menossa,
nurkissa pyörineet, 
vähän kuin odottaen :)

No jooo,
nyt sitten meidän keittiössä,
kuparinvärisinä....hm

Ja kun aina, yksi johtaa toiseen, 
ja lumipallo vyöryy.

Takka siis keittiössä ja olohuoneessa 
keittiössä ollut musta lipasto.

Tulee hetkiä kun ajattelee
 että voi kun vaan
laittaisi huonekalut näin
 ja
 thats it,
 piste, 
HYVÄ NÄIN,
tällä mennään,
mutta puuh,
 täällä ei sisustus ole valmis koskaan:
Minä elän, tunnen, haistelen, maistelen,
 ja niin fiilis pohjalla elävä ihminen
joten 
kotini elää mukanani.

Että tällä filosofialla meillä.
(ja tavarat ensi viikolla taas uudessa paikassa)
No ei nyt sentään ;)

Puss,






tiistai 17. syyskuuta 2013

Ovi uudessa paikassa...






Täällä senkun muutokset jatkuvat,
mun musta vanha ovi siirtyi nojatuolin taakse olohuoneen
toiselta seinältä.

Tänään töistä tullessa vastassa kotona oli vielä
upea auringonpaiste,
joka voi pian olla harvinaista herkkua
mikäli säätiedotuksiin uskominen
joten minä kerään varastoon jonkaisen 
valonhetken talvea varten :)

Tiistai terkuin,





maanantai 16. syyskuuta 2013

Our Lazy Monday...




Tää sairastelu ei todellakaan oo mun juttu!!!!
Maanut reporankana nyt kohta viis päivää ja alkaa
todellakin seinät katuun päälle.

Tylsintä tässä on se etten osaa vaan olla,
ja kuitenkaan ei oikeen oo jaksuja mitään tehdäkään...

Tänään varmasti lukenut kaikki teidän blogipostaukset
kuukauden ajalta
 (istunut koneella tänään varmaan neljä tuntia)
joka kylläkin oli mukavaa.
Tein tänään myös löydön,
nimittäin meidän alakerrassa on pesutupa,
 wau, kuinka kätsyä,
kiepautin tänään hurjan määrän lakanoita siellä :)
(huom! olen asunut täällä kuusi vuotta ja nyt vasta 
tajusin tollaisen jättikoneen kätevyyden)
Hah!

Onneksi on toi koiruus,
ja tänään voimia jo pikkaisen pitemälle metsälenkille,
ihanaa, 
siellä jos missään saa lisä voimaa.

Onneksi meistä toisella hajuaisti toimi
ja sai nuuhkia ihania syksyisiä tuoksuja,
minäkin pian :)

eli loppujen lopuksi ihan hyvä päivä ;)








sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Muutoksia Part Three...












Kun viikko takaperin täällä muuttelin huonekalujen
paikkoja,
makuuhuoneenikin joutui pienen muutoksen valtaan.

Eteisessä ollut vanha kaappi muutti makuuhuoneeseen
höyläpenkin tieltä.

Tänään meidän oli tarkoitus lähteä nauttimaan
saariston syksystä ja sulkemaan kesämökki
mutta nyt oli vaan pakko ottaa järki käteen, 
olo tän keuhkokuumeen jälkeen vielä sen verran
tukkoinen ja kröhäinen että jäimme kotiin,
pitkin hampain ;)


Lyhyen metsälenkin teimme karvakuonon kanssa
ja pieni lohdutus löytyi :)
kaksi taskullista suppilovahveroita joista saan
 itselleni valmistettua pikkuruisen kastikkeen.
 (R ei sieniä syö, onnekseni :) )

Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa,





lauantai 14. syyskuuta 2013

Viikonloppuja rannikolta...







Täällä rannikolla sairasteltu oikeen 
urakalla
varmasti ihan koko kirjo syysflunssia,
ensin tytär ja sitten äiti perässä:)

Mutta lääkeet tehneet tehtävänsä, flunssat ensimmäisellä jo
kokonaan selätetty
 ja
 toinen tulee hitaasti mutta päättävin ottein lujaa
 vauhtia perässä:)

Flunssavapaata viikonloppua,
toivon, 
teille kaikille :)







keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Kissa tyynyssä, koira kehyksissä...


 Tämä tyyny ehkä vaatinee selityksen,
koska olen kaikkea muuta kuin kissa ihminen,
jo johtuen siitä,
ensiksi,
jos minä ja kissa samassa tilassa yli kymmen minuuttia,
teen kuolemaa (allerginen)
ja toiseksi en ole koskaan oikein vaan
ymmärtänyt kissojen viekkauden päälle
 (anteeksi teille kissa ihmiset :) )

Mutta kuitenkin, sohvallamme nyt kissa tyyny,
ihastuin vaan niin, 
enkä oikein edes osaa selittää miksi,
(ehkä toi söpö nenu, joka kuin meidän Titolla)
mutta tällainen meillä nyt sitten on.

(Tyyny syysuutta, ASKOsta)




Tämä kaunis kehys, upeine yksityiskohtineen
löytyi meidän naapuri liikkeestä, Peten koiratarvikkeesta
(nettikauppakin löytyy)

Ihana toi solki, ruskea väri
sekä hauska roikkuva luu.
Titon kuvalle loistava löytö!
( ja kissa ihmisille, näitä kehyksiä myös teille)

Että semmoista täältä tänään :)