tiistai 24. tammikuuta 2017

Basilikaa, tomaattia ja easy tasty iltapala




Superkiva pikku tarjottava
jos vaikka ylläri vieraita
illalla oven takana.

Pakaste patonki esim. yrttivoilla täytetty.
Anna hetken olla huoneenlämössä, leikkaa halki,
uunipelille ja lorauta päälle oliviiöljyä.

Tomaattia ja mozzarellaa
uunnin noin 10 minuutiksi.
Ja sen jälkeen päälle basilikaa ja vähän pippuria.
Easy, simple and tasty.





maanantai 23. tammikuuta 2017

Kusiinin kaunis KOTI, kuplivaa iloa ja vahtikoira Snoopy




Mulla ihan mielettömän upea viikonloppu takana.

Mukavaa serkustelua, 
perjantaina Espoossa
lauantaina Tampereella.

Luokkakavereita kolmenkymmen vuoden takaa
todella lämminhenkistä jälleen näkemistä
naurua, laulua ja kuplivaa
sekä allekirjoittaneella muistona
superhauskasta viikonlopusta,
nenä onneksi paikallaan mutta lievästi sanottuna naarmuinen.
(Viikon vinkki ja kirjaimellisesti kantapään kautta opittua:
 En suosittele talvella liikkumaan kahdeksan sentin koroissa
talvi yössä alaspäin menevissä 
kapeissa betonirappusissa :) 





Mutta hei, 
WAU mikä koti!!!
Osasin kyllä odottaa että tämä koti tekisi minuun suuren
vaikutuksen tietäen serkkuni taidon sekä esteettisen silmän
mutta kuitenkin siitäkin huolimatta en tällaista osannut odottaa.

Koti
  neljässä kerroksessa, pinta-alaa noin 300 m2
neliöihin nähden todella vähän kalusteita
isoine ikkunoineen
mutta kuitenkin kaikesta niukkuudesta ja valoisuudesta
huolimatta todella lämmin ja kodikas.













Perheesen myös muuttanut piikkinokka
ihanuus Snoopy
 josta varmaan kesällä tulee 
meidän karvakuonolle kiva leikki kaveri.
Tito kun nyt tälle reissulla pääsi vain puolitiehen mukaan :)





keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Ja vihreä teema jatkuu



Tänään kirjan muodossa.

Viikonloppuna kävin ostamassa itselleni
ennakkoon synttärilahjan, tytär kun ei kuitenkaan
muista muilla kuin 
"viittä vailla viiskyt" kommenteilla :)

GREEN HOME BOOK

Aivan mielettömän esteettinen kirja
kaunine kuvineen ja tällaiselle ei todellakaan viherpeukalolle
hyviä yksinkertaisia hoito-ohjeita niin kasteluun 
kun
 pistokkaiden istututuksiin.

Oppiakin kirjan myötä tullut
nimittäin niin Ikeasta kotiutettu ja hehkutettu
kaktus onkin mehikasvi,
mikä ei tietty muuta sen kauneutta ja mun ihastusta sitä
kohtaan mihinkään.





Ja myös sellainen "voi ei" reaktio.

Nimittäin samainen vanha tv tason alusta löytyisi 
multa saaristosta ja olis nyt täällä kotona aivan
täydellinen kaikille mun kaktuskokoilmille.

Mutta kevällä kotiutan sen tänne mantereen puolelle!

Ja oikeasti valoa kohden mennään lujaa vauhtia,
peukku tälle!




tiistai 17. tammikuuta 2017

Isosti tykkään!





Tästä meidän kaktus nukkauksesta
olohuoneessa.


 Olen somistamisessa/sisustamisessa aina ollut parittoman kannalla,
yksi, kolme tai viisi
mutta tässä nurkassa nämä kaksi ei mielestäni 
sitä kolmatta kaipaaa.

Täydellinen näin.










lauantai 14. tammikuuta 2017

Kaktus, kirja ja kilpikonna






Uutta kotiutunut ja pelkää
vihreää.

Koti sai kaktuksen,
minä kauniin kirjan
Tito kilpikonnan.

Ja Kate Moss lampusta aiheutuneen valaistumisen:)







torstai 12. tammikuuta 2017

Ok, taas ykskaks talvi



Nyt vaan en pysy mukana näissä pikkaisen nopeasti
vaihtuvissa säätiloissa.

Aamulla töihin lähtiessäni + asteita, maa kuiva
okey 
lenkkari keli.

Illalla töistä lähtiessä nilkkoihin asti lunta.
Ei todellakaan enää lenkkari säätila.

Tytärkin nauroi kun tulin kotiin kysyen
-yllättikö talvi?!
johon vastasin 
-joo, ehkä vähän, mutta onhan meillä sentään talvirenkaat!
Katsoi mun lenkkareita ja pyöritteli silmiään,
- äiti, nyt on Tammikuu!!!
 Voi kun näkisitte tuon paljon puhuvan
 mäenvaanniinymmärräsua ilmeen
(silmänpyörittelijä eilen itse lenkkarit jalassa)



Kuusi vietiin loppiaisena pois
ja siitä jäänet valot tökkäsin lasipurkkiin
näytti tylsältä
mutta muutama puolakanvarpu
pelasti asian.

Torstai terkuin




keskiviikko 11. tammikuuta 2017

Oksaa etsimään



Hei, 
onks vähän kähee idea!

Olkoon vaikka 2017 täydellisen oksan etsintä edessä, en lannistu.
Tällainen meillä vielä tämän vuoden aikana
Piste!

Minä en laita kirjoja hyllyille vaan kasan tuikkukuppeja.

 Ihan myyty tälle idealle!