tiistai 14. huhtikuuta 2020

Tiistain tunnelmia







Tänään aamulla kauppaan ajaessani ajoi vastaan ambulanssi vilkut ulvoen
joten jouduin hetkesi pysähtymään tienpintareelle.
Ohi kiisi ambulanssi vilkut välkkyen.
 Kuski pukeutuneena valkoiseen haalariin ja suoja maskiin.
Näkymä oli kuin jostain scifi elokuvasta.
Olo aivan absurdi ja piirtyi verkkokalvoon kuin valokuva.

Tullessani kotiin heitin ruokaostokset eteisen lattialle.
Puin lämmintä päälleni ja lähdin ulos.
Kuvamaan.
Sinne missä kaikki niinkun ennen.






sunnuntai 12. huhtikuuta 2020

Sateinen Sunnuntai





Viime viikon olin töissä ja jälleen edessä
yksi kotoilu viikko edessä.


Olen oivaltanut, vaikkakin tämä epävarmuus
huomisesta ja tulevasta aina välillä nostaa päätään
en anna sille valtaa.

Päinvastoin. 
Viime viikko töissä oli yksi parhaimmista pitkään aikaan.
Asioita ja ihmisiä näkee aivan uudessa valossa.
Oppia elää hetkessä.
Huumorilla ja naurulla.
Näen asioita ympärilläni jotka aina ovat olleet siinä
mutta näen ne vasta nyt. 






Kaato sateessa ja kylmässä tuulessa koirien kanssa lenkille lähtö
tuntunut asialta joka vaan pakko tehdä.
Nyt jopa nautin näistäkin hetkistä.
Heidän ilosta ja riemusta,
 satoi tai paistoi.

Kodistani
 joka ei ole se minun unelma koti pellon laidalla isoine ikkunineen.
Mutta koti jossa viihdyn ja on minun näköinen
  




Joskus vaan on hyvä pysähtyä ja oivaltaa
 että onni koostuu niin pienistä asioista.

Eletään hetkessä.





perjantai 3. huhtikuuta 2020

Ensimmäinen LOMAutus viikko


Kotia en ole tänne tainnut pitkään aikaan kuvailla
mutta tällä viikolla siihen on ollut aikaa.

Olin suunnittelut
että käytän tämän ensimmäisen viikon tehokkaasti.
Tein jo viime viikolla "to do" listan.
  • siivoa kaapit ja heittää kaikki ylimääräinen pois
  • pese ikkunat
  • siivoa parveke
  • trimmaa koirat
  • pese Esterissä (meidän pyykkituvan pesukone) pyykkiä
  • ulkoile ja nauti!







Tästä listasta tehnyt kaksi asiaa,
ulkoillut enemmän kun pitkään aikoihin ja nauttinut joka hetkestä.
Esteri myös pessyt pyykkiä monta koneellista jotka odottaa "jotakuta" innokasta 
viikkaamaan ne myös takaisin niille kuuluville paikoille.
Puhtaina ja raikkaina odottelevat vielä Ikean kasseissa.



En tunnista itsessäni tätä tällaista niin laiskaa minua.
Tytär eilen naureskeli puhelimessa, mami älä stressaa. 
Tähän sun listaan varmaan riittää aikaa...

Jep, näin se kai on.
Ensi viikon töissä ja sitten taas aikaa.
Teen sen mikä tuntuu hyvälle.


Cosmo on meidän tämän viikon ihana kamu.
Tuttavuutta tehty jo ennenkin mutta satuimme samalle pellolle 
jossa koirat saivat olla vapaana.
Voi sitä riemua ja riehumista.




Ihanaa viikonloppua.
Me lähdetään ulos nuuskiin kevättä.

keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Kotoilua karvakuonojen kanssa


Tämän viikon kotona.
Olen nauttinut täysin rinnoin auringosta, luonnosta, keväästä ja kiireettömistä aamuista 
peiliin katsomatta, pukenut vaan ulkovaatteet pyjaman päälle ja lähtenyt 
Titon ja Lucan kanssa pitkille lenkeille.









Pojat silminnähden nauttineet tästä minun kotonaolosta.
Kolmen tunnin ulkoilua vapaana metsässä jossa vaan me kolme.


Kaiken tämän vapauden keskellä on myönnettävä että mietin välillä myös nano sekuntin tulevaa
Niinkun Luca jolla aina ilme "pitäisikö olla huolissaan".

Ehkä pitäisi, mutta en lähde sille tielle.
Tiedän että aurinko nousee huomennakin.
Lähden taas lenkille, peiliin katsomatta.
Ja ne pyjamahousut alla :)


maanantai 16. maaliskuuta 2020

Myrskyssä







Minulla ruhtinaalliset kolmen päivän vapaat.
Vielä viikko sitten ajattelin tekeväni kaikkea muuta kun viettää aikaa neljän seinän sisällä.
Itse en ole mitenkään hysteerinen tämän kaikkien huulilla olevan viruksen suhteen
vaikka astmani takia riskiryhmään kuulunkin.

Ajatus ison väkijoukon ympäröimänä 
ei vaan nyt tunnu houkuttelevalta saatikka viisaalta.


Eilen iltapäivällä hyppäsin autoon ja lähdin Porvoon eteläkärkeen Emäsaloon
nauttimaan auringosta, merestä ja aalloista.

Karvakuonot jätin tällä kertaa kantaa pään kautta opitusta syystä:
Kokeile hyppiä kallioilla ja kivillä kahden flexin kanssa jotka vetää kummatkin eri suuntaan.
Yritä sitten vielä kuvata kun kummatkin kädet jo käytössä.
Myönnän että tunnen aina ison piston rinnassa kun lähden ulkoilemaan ilman poikia.






Reissu venähti suunniteltua pitemmäksi
 kun autolleni mennessäni surffari puki märkäpukua päällensä.
Olihan tää nyt pakko nähdä. Maaliskuu ja lainelautailua.
Surffarin harmiksi tuuli oli jo tyyntynyt ja joutui pitkiä aikoja odottamaan sitä oikeaa aaltoa.
Puoli tuntia aikasemmin vauhti olisi ollut hurjaa.

 TODELLA ISO RESPECT
tälle lainelautalijalle 
joka todella tunsi aallot ja meren voiman
kuin omat taskunsa.

Kesät saaristossa eläneenä olen oppinut kunnioittamaan 
merta ja sen voimaa.





Pitäkää huoli itsestänne!

keskiviikko 26. helmikuuta 2020

Helmikuu ja heh ne tulppaanit...





Kun innostun,
innostun isosti.





Sateisena, synkkänä ja tuulisena Helmikuuna
kantanut kotiin tulppaaneja.

 Anteeksi.
Ystäväni kanssa saatu hyvät naurut aikaan näistä tulppani postauksista.

 Päätin etten yhtäkään tulppaania 
tänne kuvaa.

Miten tässä näin nyt kävikin?