sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Jotain itämaista...







 Tänään käytiin saaressa ja suljimme mökin tältä
kesältä, snyft...

Mennessämme aurinko paistoi siniseltä taivaalta
mutta takasin tulo matkalla saimme kunnon sateen niskaamme ;)

Mökiltä matkaan lähti tämä aito villamatto.
Punainen ei ole  kylläkäänyhtään "mun" väri,
tuo ihanasti lämpöä ja myös hauskasti
väriä tänne kaiken musta/valkoisuuden keskelle.

Meidän karvakuono nautti tästä 
päivästä taas täysin siemauksin
(kuten aina maalla ollessaan)
ja veneelle mennessämme oli ihan toista
mieltä kotiinlähdöstä...
(tämä upea tilannekuva on R:n ikuistama)



Sunnuntai terkut ja kivaa alkavaa viikkoa!!!




lauantai 21. syyskuuta 2013

Puts Plank Clean...















Täällä tehty totaalinen syys siivous.
Ikkunat ja lattiat pesty ja muutenkin
kaikki paikat kuurattu ja jynsätty.

Nyt nukkumaan ja aamulla saaristoon!

Kivaa lauantai iltaa,


perjantai 20. syyskuuta 2013

Sängynjouset seinällä...






Hah, nyt on sitten meillä seinällä sängynjouset
(olisitte nähneet tyttäreni ilmeen tänään kun toin nämä kotiin :))) )

Meillä töissä patjamallisto uudistuu
ja tämä malli "kasetti" jäi vanhasta mallistosta pois.

Ja raks raks, mietin,
tälle on niiiiin paikka mun seinällä 
ja siinä se nyt on,
tauluna.
NICE!

Upeasti hohtaa kynttilänvalossa,
tykkään. kovasti!

Ihanaa kun viikonloppu,
tätä odotettu,
koko kolmen rannikon voimalla,
Titokin fiilistelee (katselee telkkaria)
kynttilänvalossa,
lampaantaljalla ;)


Ihquu viikonloppua,

torstai 19. syyskuuta 2013

Päivät rientää niin ettei perässä pysy....







Kuinka nämä päivät, viikot, kuukaudet ja jopa vuodet
rientää niin ettei todellakaan aina perässä pysy.

Vuosi bloggausta takana, "vuosipäiväkin! meni jo ohi, 
etten huomannutkaan.

Suuri kiitos teille jotka jaksaneet mukana tämän vuoden,
olette minulle tärkeitä ystäviä!

Tämä viikkokin taas kohta taas ohi
ja viikonloppu edessä!

Ja edessä vihdoin mökki viikonloppu!!!
(kaksi upeaa viikonloppu kun meillä meni täällä 
kotona yskien ja niistäen)

Haikein mielen mennään, koska suljemme ovet
tältä kesältä.

Mutta mukavaakin tiedossa ensi viikolla:
Lahjakas valokuvaaja Camilla Hynynen 
tulee ensi viikolla Porvooseen kuvaamaan 
kollegaani kaunista kotia
sekä meidän kodin.

Olen täällä jo ihan täpinöissä että minulla mahdollisuus
päästä katsomaan ihailemaani ammattilaista työssään.

Teille monille taatusti Camillan blogi 
mutta teille joille ei,
suosittelen lämpimästi!

Ja vielä sinulle Minna,
näin vähän niinkun ps, olen niin onnellinen meidän
ystävyydestä!
( ja kaikista meidän antoisita maraton puheluista,
musta on aina musta :))) )

Että vaikka aika lentää niin paljon 
siihen mahtuu ihania ja ikimuistoisa hetkiä!

Remember to live in the moment!








Jaa, että sitten lisää kuparia...








Nyt menee korkki kiinni,
kuparispray maalin nimittäin:)

En itsekkään ymmärrä kuinka joku voi
viedä niin mennessään,
voimalla ja lujaa :)

Mutta näin kävi, töistä, varastosta nämä tuolit,
jo moneen otteeseen roskakoriin menossa,
nurkissa pyörineet, 
vähän kuin odottaen :)

No jooo,
nyt sitten meidän keittiössä,
kuparinvärisinä....hm

Ja kun aina, yksi johtaa toiseen, 
ja lumipallo vyöryy.

Takka siis keittiössä ja olohuoneessa 
keittiössä ollut musta lipasto.

Tulee hetkiä kun ajattelee
 että voi kun vaan
laittaisi huonekalut näin
 ja
 thats it,
 piste, 
HYVÄ NÄIN,
tällä mennään,
mutta puuh,
 täällä ei sisustus ole valmis koskaan:
Minä elän, tunnen, haistelen, maistelen,
 ja niin fiilis pohjalla elävä ihminen
joten 
kotini elää mukanani.

Että tällä filosofialla meillä.
(ja tavarat ensi viikolla taas uudessa paikassa)
No ei nyt sentään ;)

Puss,






tiistai 17. syyskuuta 2013

Ovi uudessa paikassa...






Täällä senkun muutokset jatkuvat,
mun musta vanha ovi siirtyi nojatuolin taakse olohuoneen
toiselta seinältä.

Tänään töistä tullessa vastassa kotona oli vielä
upea auringonpaiste,
joka voi pian olla harvinaista herkkua
mikäli säätiedotuksiin uskominen
joten minä kerään varastoon jonkaisen 
valonhetken talvea varten :)

Tiistai terkuin,





maanantai 16. syyskuuta 2013

Our Lazy Monday...




Tää sairastelu ei todellakaan oo mun juttu!!!!
Maanut reporankana nyt kohta viis päivää ja alkaa
todellakin seinät katuun päälle.

Tylsintä tässä on se etten osaa vaan olla,
ja kuitenkaan ei oikeen oo jaksuja mitään tehdäkään...

Tänään varmasti lukenut kaikki teidän blogipostaukset
kuukauden ajalta
 (istunut koneella tänään varmaan neljä tuntia)
joka kylläkin oli mukavaa.
Tein tänään myös löydön,
nimittäin meidän alakerrassa on pesutupa,
 wau, kuinka kätsyä,
kiepautin tänään hurjan määrän lakanoita siellä :)
(huom! olen asunut täällä kuusi vuotta ja nyt vasta 
tajusin tollaisen jättikoneen kätevyyden)
Hah!

Onneksi on toi koiruus,
ja tänään voimia jo pikkaisen pitemälle metsälenkille,
ihanaa, 
siellä jos missään saa lisä voimaa.

Onneksi meistä toisella hajuaisti toimi
ja sai nuuhkia ihania syksyisiä tuoksuja,
minäkin pian :)

eli loppujen lopuksi ihan hyvä päivä ;)