perjantai 4. joulukuuta 2015

Countdown 24/4



Synkkyys jatkuu,
sadetta ja sen päälle vielä pienen ihmisen vievä tuuli:)

Mieleen tulevia sanoja tästä päivästä,
elämä ottaa elämä antaa.
Uskoa, toivoa ja rakkautta.
Vääryyttä, menetystä, lahjakkuutta.

Tällaisia fiiliksiä tänään
rannikollla,

agh!



torstai 3. joulukuuta 2015

Countdown 24/3



Vaikken mikä tähti fani olekkaan
meillä nyt tähti valoittamaan tätä 
synkkää pimeyttä.
 Ihan kamalaa, kun aamulla kello soi seitsemältä
voisi kuvitella heräävänsä keskellä yötä.
Jos tällainen pimeys jatkuu, tää mamma on Tammikuussa
kävelevä zombi!

Tähti 
 löysi parvekkeelle,
sellaiseen paikkaan että loistaa myös tänne sisälle. 


Olkoon se mun johto tähti
kohti joulua :)



keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Coundown 24/2



Taisin jo viime jouluna harmitella
kun meillä yleensä joulukukkana ollut useana vuonna
valkoisia mini amarylliksia
mutta niin kuin viimevuonna,
en ole tänäkään vuonna mistään löytänyt.

Joten täällä vielä hetken 
hyasinttejä
kunnes alkavat tuoksumaan,
sitten valitettavasti joudun ne meiltä
viemään pois.


tiistai 1. joulukuuta 2015

Meidän countdown jouluun 24/1






JOULUKUU!

Nyt mennään
24 päivää kuvilla,
fiiliksillä,
kohti joulua!

Oli vaan niin mun juttu,
tämä Hanger kehys,
meidän joulukalenteri,
ja taatusti löytää myös eteisessä 
käyttötakoituksen 
joulun jälkeen.
(laskuja täynnä?!)





maanantai 30. marraskuuta 2015

Eilistä ja ensimmäistä adventtia...


Eilinen meni koko päivä torkkupeittoon
kääriytyeenä sohvan nurkassa,
kynttilänvalossa kirjaan uppoutuneena!!!!


Tarkoitus kylläkin oli laittaa kotia jouluisammaksi
mutta tän joulufiiliksen löytäminen kaato sateessa on nyt 
vähän hankala löytää joten oli parasta terapiaa
uppoutua paratiisisaaren kesiin,
kun aina oli lämmin ja aurinko paistoi
ja me mineinä
paineltiin nakuna kumisaapaat
jalassa aamusta iltaan!



Mutta kyllä se fiilis vielä löytyy,
jouluhan on sydämessä
eks vaan?!




sunnuntai 29. marraskuuta 2015

Isoisäni 100-vuotis muistonäyttely...



Eilen kokoonnuimme sukulaisten ja läheisten ystävien
kanssa Kulttuuritalo Grandiin jossa avattiin
isoisäni Bo Bjurströmin, Bobin, 100-vuotis muistonäyttely
sekä samassa yhteydessä julkaistiin
tätini Minna Bjurströmin
 kirjoittama komiosainen sukuromaani 
"ETT KUNGARIKE I HAVSBANDET"

Kirja käsittelee sukujuuriamme,
isoisä ja isoäidin kirjeenvaihtoa sodan aikaan
sekä meidän paratiisisaartamme jota asustamme jo neljännessä
sukupolvessa.





Isoisäni toiminut
  piirtäjänä kirjapainossa, mainospäällikkönä,
tuntiopettajana Tampereen kauppaoppilaitoksessa opettaen 
mainontaa ja tekstausta,
mainostoimiston omistajana yhdessä isoäitini kanssa
sekä eläkevuosina vapaana taiteilijana.

Eläkevuosien aikana Bobi keskittyi
 puuveistoksiin ja maalaamiseen.
Talvisaikaan isovanhempani pakenivat kylmyyttä eksoottisiin
maihin kuten Keinia, Gambia, Haiti, Meksiko ja Laos.

Matkoilla Bobi otti tuhansia valokuvia 
joista hän ammensi inspiraatiota
maalauksiinsa.




Teille monille varmaankin tutut
"Mustapekka" kortit
(sittemmin nimetty Pekka- peliksi)
ovat myös Bobin piirtämiä.

Muistan isoisäni lämminhenkisenä
rakastavana ihmisenä joka aina jaksoi piirtää
sekä kertoa eläintarinoita meille lapsenlapsille.

Isoisänä joka kaikki kesäpäivät
istui paratiisisaaressa mökin
takapihalla ilman paitaa taltta kädessä
tehden puuveistoksisa.




Tämä sunnuntai vierähtää minun osaltani
sohvalla meidän sukuromaanin parissa jossa myös
meidän perheestämme oma pikku luku:)




(Ps: Bobin näyttely avoinna Porvoon Grandissa 28.11-22.12.2015
jossa myös myytävänä BOBin grafiikkaa näyttelyn ajan)


lauantai 28. marraskuuta 2015

Adventin kynnyksellä...



Olipa taas sellainen viikko
jonka olisi voinut kokonaan skipata kalenterista,
myrskyjä toisen perään
joten viikonloppu oli enemmän kuin tervetullut. 

Tänään menemme
isoisäni 100-vuotis 
juhlanäyttelyn avajaisiin josta varmasti tulossa
kaunis ja tunne herkkä tilaisuus,
mutta siitä myöhemmin kuvien kera lisää.

Ajatella,
huomenna sitten ensimmäiset
adventti kynttilät.
Kuinka tämä vuosi onkaan mennyt nopeasti?!

Vielä kirkkaana muistoissa kun viime vuonna
näihin aikoihin odottelin innolla että saan
tyttäreni muutamaksi päiväksi kotiin
Sallasta kotiin...

Parasta viikonloppua ihanaiset!